Fitmom

Jullie weten als geen ander dat een zwangerschap en een bevallig een ingrijpende en uitdagende periode is. Hoe fitter en beter de leefstijl en conditie hoe gemakkelijker deze periode zal gaan. Wij, Het Leefstijlhuis merkte dat er veel vragen rondom bewegen en de zwangerschap/bevalling maar ook het herstellen na een bevalling rondom bewegen en een actieve leefstijl. Daarom hebben wij ons hierin verdiept in de mogelijkheden van beweging tijdens en na de zwangerschap.

Aan de hand van verschillende ‘rode vlaggen’ (broek droog, buik plat, geen pijn en actieve en ontspannen bekkenbodem), de lessen in opbouwende en afbouwende fases en de drie B’s te gebruiken (bekkenbodem, dwarse buikspieren en blaas uit) willen wij een aanbod voor vrouwen creëren die tijdens en na de zwangerschap terug naar een nieuwe of hun oude gezonde leefstijl willen.

Onder begeleiding van een powermama instructeur worden de stappen Recover, Rehab en Retrain doorlopen. Voordat er aan de stap Recover begonnen wordt zit de ‘Rest’ stap er nog tussen. Hierbij zijn vooral jullie als verloskundige praktijk in beeld.

Na 6 weken Rest beginnen wij met de Recover waar de aandacht op het dagelijks functioneren ligt. Zoals het optillen van het kindje of Maxi-Cosi, het gaan zitten of opstaan en traplopen, bij al deze oefeningen ligt de nadruk op de ademhaling en het spierkorset In de Rehab fase zijn er drie stappen waarin van lichte kracht en conditie, in de eerste 3 maanden, naar de teruggang van de gewenste sport gewerkt zal worden. De laatste stap Retrain wordt of in de eigen gekozen sport of in de normale groepslessen bij Het Leefstijlhuis weer opgebouwd.

Aan de hand van een kleine groep gaan we graag aan de slag om deze aankomende of nieuw mama’s weer helemaal naar hun oude fitheidsniveau te brengen.

Deze les geven wij elke zaterdag van 12.00 tot 12.45 uur bij Het Leefstijlhuis, Cipres 15B in Someren. Alle moeders zijn tot een jaar na de zwangerschap van harte welkom.

Het Leefstijlhuis

Icon Nijssen Media